poniedziałek, 25 kwietnia 2016

♥Mały Książę- recenzje lektur #1♥

Hej!

Ostatnio wpadłam na pomysł, by oprócz recenzji książek, które czytam z ,,własnej woli'' (nie myślcie, że nie lubię czytać lektur) będę pisała recenzję lektur. W internecie zazwyczaj spotykamy się jedynie z streszczeniami, a recenzji własnych odczuć po przeczytaniu lektur...mało. Dlatego ja-Iza Jabłońska postanawiam to zmienić i zacząć recenzować lektury, te które mi się spodobały i te, które mi się nie spodobały. Chcę wyrazić swoją opinię i przekazać ją innym. Ma nadzieję, że spodoba wam się nowa seria. Napiszcie czy tak, a jeśli nie też to napiszcie. Każda opinia jest dla mnie bardzo ważna. No dobra, to co....zaczynamy.



,,Mały Książę'' to książka, którą napisał Antoine de Saint-Exupery. Uważam, że większość z was, osób siedzących, przed ekranem telefonu, tableta czy komputera czytała tę książkę. Jeżeli jeszcze jej nie czytaliście to musicie to nadrobią, bo wiele straciliście.


Pierwszy raz przeczytałam ,,Małego Księcia'' w 1 gimnazjum kilka miesięcy temu. Może to dość późno, ale pomimo tego, że odkąd pamiętam książka stała na półce nigdy nie ciągnęło mnie do tego, by ją przeczytać.

Przeczytanie książki nie zajęło mi wiele. Po pół godzinie miałam już ją z głowy. Lecz książką ani mi się nie spodobała ani nie zostawiła jakiś większych emocji. Zwyczajnie ją przeczytałam i tyle. Dopiero po tym jak zaczęliśmy omawiać lekturę na lekcji zobaczyłam ile kryje się w niej rzeczy, których nie dostrzegłam. Nie dostrzegłam tego, że Książę umarł, a może wrócił na swoją planetę, nie zatrzymałam się nad pięknymi cytatami. Dopiero przy omówieniu lektury dostrzegłam jej prawdziwe piękno.

Uważam, że właśnie to jest tak oryginalne w tej książce dla siebie, że po każdym przeczytaniu znajdujemy coś czego nie dostrzegliśmy wcześniej. Że z wiekiem dostrzegamy w niej coraz to nowe rzeczy. Jako dziecko Książę wraca na planetę, tak myślimy, lecz jako starsze osoby wiemy, że Książę mógł po protu umrzeć. Zauważamy, że może czasem powinno się wrócić do tego dziecęcego, szczerego myślenia i może warto nie zawsze myśleć o pracy, pieniądzach i innych tych wszystkich rzeczach. Może warto być jak Mały Książę?

Mam dla was kilka cytatów, które zapamiętałam po przeczytaniu tej książki:





Na zakończenie powiem wam, że ,,Mały Książę'' to jedna z moich ulubionych lektur. Uważam, że każdy, w każdym w wieku powinien ją przeczytać choć jeden raz.

Mam nadzieję, że podobał wam się ten post. Piszcie w komentarzach czy podoba wam się ta seria. Jak zawsze zapraszam was do motywującej aktywności z waszej strony ♥

Iza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz