sobota, 9 kwietnia 2016

♥ Szkoła podstawowa vs gimnazjum- moje odczucia ♥

Hej!

Pozostało już tylko 54 dni nauki szkolnej, więc zanim się obejrzymy będą już wakacje. Wiele osób idzie teraz do gimnazjum. Ja jestem teraz w 1 klasie i postanowiłam, że napisze wam trochę o wyborze mojego gimnazjum, o tym jakie mam odczucia i jakie są zmiany w porównaniu z podstawówką.

Jeżeli zastanawia was gdzie chodzę do gimnazjum to uczęszczam do Zespołu Szkół w Zalesiu Górnym. Dopiero od tego roku szkolnego jest zespół szkół, więc możecie się domyślić, że był duuuuuży remont i teraz wszytko jest nowe i czyste (z tym drugim czasem można polemizować). Nasze gimnazjum ma tylko 10 klas, tak więc jest to mało osób ok. 200-250 osób. Dlatego można powiedzieć, że jest tu bardzo kameralnie. Każdy z każdym się zna. Kiedy wchodzi się do gimnazjum ciężko powiedzieć czy jest lekcja, a może przerwa. Jest bardzo, bardzo cicho. Więc jeżeli zastanawialiście się czy iść do tego gimnazjum, bo jesteście z okolicy to nie wahajcie się. Oczywiście możecie napisać też do mnie na maila jeśli macie jakieś pytania (izunia.jablonska@gmail.com).

Co do samego wyboru gimnazjum to miałam wiele pomysłów wraz z moimi rodzicami. Lecz stanęło na gimnazjum, do którego mam 5 minut normalnego ,,spaceru'' i 2 minuty biegiem (testowałam i nie polecam). Jeżeli jesteście przed wyborem gimnazjum to przemyślcie to bardzo dobrze. Usiądźcie z rodzicami i rozważcie, czy lepiej iść do tej szkoły, a może do tej. Nie patrzcie na wybory innych. Ważne, byście to właśnie wy dobrze czuli się w swojej szkole. Tak jak pisałam wcześniej miałam wiele pomysłów lecz zdecydowałam się, że nie chce jeździć do Warszamy, wstawać o 6:20 i jechać zatłoczonym pociągiem tylko pójść do szkoły z bardzo dobrym poziomem, a co najważniejsze do szkoły kilkaset metrów od mojego domu.

Jeżeli myślicie, że gimnazjum to ,,bułka z masłem'' to grubo się mylicie. Dochodzą nowe nie zawsze przyjemne przedmioty. Jest o wiele więcej nauki. W 6 klasie załamywałam się 1 kartkówką w tygodniu. Teraz marzę, żeby tak było. Lecz nie chcę was straszyć. Z wszystkim można się wyrobić i mieć dobre oceny. Jestem tego dobrym przykładem. W pierwszym semestrze miałam 5,40... to chyba dobrze, prawda? Czyli jednak się da☻

Jeżeli jesteście przed wyborem gimnazjum to mam nadzieję, że trochę wyciągnąłeś z mojego posta, a jeśli jesteś licealistą, maturzystą, czy pracownikiem jakiejś firmy i czytasz to, bo nudzi ci się w pracy.. to i tak dziękuję, że tu jesteś. Każdy komentarz, wyświetleni, czy nowa obserwacja bloga jest bardzo motywująca.

Iza


6 komentarzy:

  1. Najgorsza jest 3 gim także na razie nie masz co porównywać ;ddd Podstawówka nic do mojego życia nie wniosła :D
    http://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem tak jak napisałam może być gorzej. Lecz i tak jest duża różnica między podstawówką a gimnazjum ♥

      Usuń
  2. Myśle,że obserwacje nie zmienią nic w blogowaniu,jeśli czytelnik jest,to po prostu jest ;)
    Uważam,że każdy boi się przed wyborem nowej szkoły,system edukacji sprawił,że kładzie się na to ogromny nacisk ale z doświadczenia wiem,że nie ma się czym stresować !

    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Największą różnicę poczujesz dopiero jak będziesz szła z gimnazjum do szkoły ponadgimnazjalnej lub z ponadgimnazjalnej na studia :D
    Co powiesz na obs/obs? :)
    Jeśli tak to zacznij i daj znać u mnie że obserwujesz ;)
    http://lonnelly-inspirations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią zobaczę twojego bloga ♥ Zaraz lecę poczytać i zaobserwować ♥

      Usuń